Έχουμε επισημάνει, πολλές φορές, ότι στα μεγάλα έργα
που γίνονται στην Περιφέρειά μας υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Αυτά συνίστανται,
εκτός των γνωστών δυσκολιών που υπάρχουν στη Δημόσια Διοίκηση (υποστελέχωση,
καθυστέρηση πληρωμών, γραφειοκρατία κ.ά.), ιδιαίτερα στα οδικά έργα, στις
πρόχειρες μελέτες, στις λάθος επιλογές των υπηρεσιών που τα παρακολουθούν και στους
σχεδόν ανύπαρκτους ποιοτικούς και ποσοτικούς ελέγχους και επιβλέψεις.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τρία έργα που
μας απασχόλησαν στην Οικονομική Επιτροπή και τονίσαμε τα αδύνατα σημεία τους:
1. «Συντήρηση
– οδική ασφάλεια της 82ης Εθνικής Οδού Καλαμάτας – Σπάρτης», προϋπολογισμού 3
εκ. ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Ένα εξαιρετικά αναγκαίο
έργο στον Ταΰγετο, σε έναν δρόμο με πολλά προβλήματα που είναι γνωστά σε όλους,
αλλά με μία μελέτη ελλιπή, πρόχειρη και ασαφή. Αντί να προσδιοριστούν στη
μελέτη οι ακριβείς θέσεις και ο τρόπος παρεμβάσεων, γίνεται μόνο γενική
αναφορά. Έτσι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε οι συγκεκριμένες κακοτεχνίες,
ούτε οι επικίνδυνες θέσεις πτώσης υλικών, ούτε οι χρόνιες αλλοιώσεις σε
χαρακτηριστικές θέσεις της οδού. Το έργο κινδυνεύει να «συρθεί» σε
απροσδιόριστες ασφαλτοστρώσεις και σε μερεμέτια κατά το δοκούν. Το
χρονοδιάγραμμά του είναι μόλις 6 μήνες μέσα στο χειμώνα (υποτίθεται ότι θα
τελειώσει πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές), πράγμα που προδιαγράφει απανωτές
παρατάσεις, καθυστερήσεις και αποζημιώσεις. Το αποκορύφωμα είναι ότι η Υπηρεσία
που θα το επιβλέπει δεν θα είναι αυτή που το γνωρίζει καλά και βρίσκεται σε
κοντινή χιλιομετρική απόσταση από το έργο (η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών
Μεσσηνίας) αλλά αυτή της Τρίπολης!
2. «Βελτίωση
– συντήρηση Ε.Ο. 10 Ισθμός – Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου», προϋπολογισμού 4 εκ.
ευρώ από το ΠΔΕ, με χρόνο και αυτό 6 μήνες (!), με την ίδια προχειρότητα στη μελέτη
και με υπηρεσία επίβλεψης από την Τρίπολη και όχι από την Κόρινθο!
3. Το
ορεινό οδικό έργο στο τμήμα Μηλέα – Παναγία Γιάτρισσα, πάνω στον Ταΰγετο, στα
σύνορα Μεσσηνίας – Λακωνίας, επίσης από το ΠΔΕ, προϋπολογισμού 3.545.000,00 ευρώ,
που με ελλιπέστατη μελέτη και με στοιχεία «αντιγραφής-επικόλλησης», καλείται να
το επιβλέψει η Υπηρεσία από την Τρίπολη! Πρόσθετο πρόβλημα σε αυτό, η μεγάλη
έκπτωση 57,75% που έχει δοθεί από την εταιρεία ΚΑΣΤΑΤ του κ. Β. Τατούλη και που
ξέρει να «αξιοποιεί» τα μέγιστα τις αδυναμίες των μελετών. Εννοείται ότι και
γι’ αυτό το έργο, με αυτά τα στοιχεία, προδιαγράφονται αλλεπάλληλες
καθυστερήσεις και «απαιτήσεις».
Υπάρχουν και άλλα μεγάλα
έργα με αυτά τα χαρακτηριστικά στην Περιφέρεια. Δυστυχώς η Περιφερειακή Αρχή
δεν «ακούει», δεν «σκύβει» στα προβλήματα που εντοπίζονται, δεν βλέπει την
ουσία και την αποτελεσματικότητα και λειτουργεί κυρίως επικοινωνιακά. Αυτό παραγίνεται
ιδιαίτερα τώρα πηγαίνοντας προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Τελικά αυτό που θα
μείνει, εκτός από τη μεταφορά προβλημάτων και κάθε είδους απαιτήσεων από την πλευρά
των αναδόχων, θα είναι έργα αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας σε σχέση με τα
μεγάλα ποσά που θα έχουν διατεθεί γι’ αυτά.
Ο επικεφαλής της «Πελοπόννησος Πρώτα»
Νίκος Πατσαρίνος
Ο επικεφαλής της «Πελοπόννησος Πρώτα»
Νίκος Πατσαρίνος
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ' αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.